بیست سوال برای سنجش میزان اعتبار ایده کسب و کاریتان

07:51:34 _ 95/11/08
  1. چه مشکلی را حل می کنید؟
  2. قبل از شما دیگران چگونه تلاش کرده اند که این مشکل را حل کنند و چرا راه حل شان موفق بوده یا شکست خورده است؟
  3. چند مزیت خاص برای کالا یا ایده تان می توانید لیست کنید؟
  4. به زبان ساده مشخصه های اصلی کالا یا خدمتتان را بیان کنید؟
  5. آیا مشابه ایده به همان روشی که شما قصد پیاده سازی آن را دارید،  قبلاً وجود داشته است؟
  6. رقبای بالقوه شما چه کسانی هستند؟
  7. چه ویژگیهایی در محصول وجود دارد که باعث می شود به سختی بتوانند آن را کپی کنند؟
  8. آیا شما یک تحلیل SWOT انجام داده اید؟
  9. آیا به منابع متعدد که برای راه اندازی کسب و کار نیاز دارید، دسترسی پیدا کرده اید؟
  10. آیا دارای یک منتور یا متخصص صنعت که بتوانید با وی در ارتباط باشید، می باشید؟
  11. آیا می توانید افرادی که از کالای شما سود می برند را نام ببرید؟
  12. اندازه ی بازاری که کالای شمارا خریداری خواهند کرد چقدر است؟
  13. چگونه فیدبک مشتریان بالقوه را دریافت می کنید؟
  14. آیا می توانید فرصتی را فراهم کنید که برای افراد علاقه مند را برای کسب اطلاعات جذب کنید؟
  15. چقدر طول می کشد که یک حداقل کالای قابل قبول جهت تست بازار ارائه دهید؟
  16. آیا می توانید مشتریان دست به نقدی از میان بازار هدفتان پیدا کنید که بر مبنای ویژگیهای کلی محصول شما، آن را سفارش دهند؟
  17. آیا محصول را خودتان تولید خواهید کرد یا شرکایی دارید که بتوانند این کار را انجام دهند؟
  18. آیا شرکا یا توزیع کنندگانی در ارتباط هستید که شما را در گسترش مقیاس کسب و کارتان یاری دهند؟
  19. چقدر طول می کشد که به نقطه سر به سر برسید یا اینکه سود بدست آورید؟
  20. سرمایه گذاران در ایده ی شما چگونه سود کسب می کنند؟

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/241122