
بیست سوال برای سنجش میزان اعتبار ایده کسب و کاریتان
- چه مشکلی را حل می کنید؟
- قبل از شما دیگران چگونه تلاش کرده اند که این مشکل را حل کنند و چرا راه حل شان موفق بوده یا شکست خورده است؟
- چند مزیت خاص برای کالا یا ایده تان می توانید لیست کنید؟
- به زبان ساده مشخصه های اصلی کالا یا خدمتتان را بیان کنید؟
- آیا مشابه ایده به همان روشی که شما قصد پیاده سازی آن را دارید، قبلاً وجود داشته است؟
- رقبای بالقوه شما چه کسانی هستند؟
- چه ویژگیهایی در محصول وجود دارد که باعث می شود به سختی بتوانند آن را کپی کنند؟
- آیا شما یک تحلیل SWOT انجام داده اید؟
- آیا به منابع متعدد که برای راه اندازی کسب و کار نیاز دارید، دسترسی پیدا کرده اید؟
- آیا دارای یک منتور یا متخصص صنعت که بتوانید با وی در ارتباط باشید، می باشید؟
- آیا می توانید افرادی که از کالای شما سود می برند را نام ببرید؟
- اندازه ی بازاری که کالای شمارا خریداری خواهند کرد چقدر است؟
- چگونه فیدبک مشتریان بالقوه را دریافت می کنید؟
- آیا می توانید فرصتی را فراهم کنید که برای افراد علاقه مند را برای کسب اطلاعات جذب کنید؟
- چقدر طول می کشد که یک حداقل کالای قابل قبول جهت تست بازار ارائه دهید؟
- آیا می توانید مشتریان دست به نقدی از میان بازار هدفتان پیدا کنید که بر مبنای ویژگیهای کلی محصول شما، آن را سفارش دهند؟
- آیا محصول را خودتان تولید خواهید کرد یا شرکایی دارید که بتوانند این کار را انجام دهند؟
- آیا شرکا یا توزیع کنندگانی در ارتباط هستید که شما را در گسترش مقیاس کسب و کارتان یاری دهند؟
- چقدر طول می کشد که به نقطه سر به سر برسید یا اینکه سود بدست آورید؟
- سرمایه گذاران در ایده ی شما چگونه سود کسب می کنند؟
منبع:
صفحات مرتبط:
فرصت کارآفرینانه مناسبی را شناسایی کنید
۳ مرحله تشخیص فرصت کارآفرینانه
سه گام برای یافتن ایده عالی برای شروع کسب وکار
برچسبها :
فرصت کارآفرینانه مناسبی را شناسایی کنید