برای کسب و کارتان برنامه ریزی کنید
اگر فرض کنیم بازخوردهایی که از مشتریان میگیرید نشاندهنده این باشه که شما در مسیر درست قرار دارید، الان زمان آغاز تبدیل شدن مفاهیم کسب و کاری شما در یک غالب یک برنامه راه جزئی هست.
برنامهریزی کسبوکار به صورت ناب، یک روش طولانی که صرفاً انبوهی از اسناد و مدارک تولید کند، نیست. بلکه یک چارچوب ضروری برای هر چیزی است که در مسیر نیاز دارید. این روش، زمینهای رو در اختیار شما قرار میدهد که فرصتها، محصولات، پیشنهادات و حتی کارمندان را با توجه به اینکه میخواهید به چه نقطهای برسید، مورد ارزیابی قرار دهید.
به دلایل زیر دارای ارزش بیشتری نسبت به طرح کسبوکار سنتی (بیزینس پلن) است:
- حذف موارد زائد
- تمرکز بر عواملی که بیشترین ارزش را دارد
- ایجاد چرخه مرور دائم که منجر به بهبود دائم میشود
برنامه ریزی ناب، برنامهریزی کسبوکار به صورت ساده و کارا بوده که با برنامه کسبوکار مرکزی شروع میشود و شامل مرور و بازبینی مستمر است. این نوع برنامهریزی شامل مجموعهای از ایدههایی است که هفتاد سال قبل حول چرخه (برنامه-اجرا-بازبینی و تنظیم) مطرح بوده است.