نام و برند خود را طراحی کنید
نام و برند یک شرکت، معمولاً مهمترین عامل معین کنندهی هویت آن است. نام یک شرکت جدید، بایستی قابل به ذهن سپاری، مرتبط با کالا یا خدمت و جذاب باشد. همچنین بسیار مناسب است که بتواند به عنوان آدرس دامنه اینترنتی شرکت استفاده شود. نام مناسب میتواند حسی از شرکت و تمایز آن و اثر احساسی قویای ایجاد کند.
در حالت ایده آل، نام شرکت، به مشتریان احتمالی آینده در مورد کالا توضیح میدهد . به عنوان مثال، فیسبوک، یک فهرستی مجازی از اشخاص میباشد یا لینکدین، افراد را در یک شبکه به هم پیوند میدهد.
البته روشهای مختلفی برای تعیین نام کسب و کارها، قابل مشاهده است. به عنوان مثال بعضی از بنگاهها مانند دل و فورد، با توجه به نام بنیانگذارانشان نام گذاری شدهاند. برخی از نامهای خلاقانه مانند اپل یا توئیتر استفاده کردهاند و بعضی از بنگاهها، از نام محل استفاده میکنند مانند ایرانخودرو یا ایرانایر
نام مناسبت، میتواند پیغام زیرکانهای در مورد ویژگیهای خاص بنگاه ارائه دهد. جف بروز نام آمازون دات کام را انتخاب کرد، زیرا میخواست ایدهی یک واحد بزرگ و نه صرفاً محدود به یک کالا را منتقل کند.
نام شرکت بایستی نقش یک ابزار بازاریابی را داشته باشد و بتواند به سادگی بیان شده و به خاطر سپرده شود.
بهتر است نام پیشنهاد شده بنگاه را از طریق مطرح کردن با سایرین، آزمون کنیم تا از وجود موارد بالا اطمینان کسب کنیم.